Candy Crush AI Saga

Internt event, Föreläsningar | 30 augusti, 2019

Elevate – Candy Crush AI Saga

Beskrivning

  • Hur AI kan användas i spelutveckling
  • Få insyn hur King arbetar data-drivet
  • Framgångsfaktorer för att komma igång med AI
  • Fallgropar – vilka har vi haft
  • Lärdomar av att arbeta med AI i systemutvecklingen

Målgrupp

Utvecklare, testare och beslutsfattare som vill komma igång med AI. Föreläsningen hålls på svenska alt. engelska beroende på publik.

Föreläsare

Alexander Andelkovic, King

Senior Agile Testing Lead för Sverige baserade King/Midasplayer AB utvecklare av populära mobila spelet Candy Crush Saga. Alexander Andelkovic har tidigare utfört flera komplexa testprojekt som sträcker sig från att använda sessions-baserad testledning för att kvalitetssäkra medicinteknisk utrustning för livsuppehållande system till upprättandet av en acceptansprocess i världsklass för godkännande av Spotify appar som används av Fortune 500-företag. Hans testkompetens har nu fört ihop honom med utvecklare att testa big data, affärsanalys och regressionstestning med hjälp av AI. Alexander utför både systemtest och utforskande testning med fokus på att hjälpa team med leveranser av hög kvalitet. Alexander har varit talare vid internationella testkonferenser STAREAST och STARWEST.


Visa alla event