Avega främjar digitalt skapande genom partnerskap med Hello World!

8 februari, 2017

Avega har inlett ett partnerskap med Hello World!, en allmännyttig ideell förening med syfte att främja digitalt skapande. Inom ramen för samarbetet har Avega instiftat ett stipendium som ger en tjej en lägervecka tillsammans med andra som älskar digitalt skapande.

Vi på Avega ser varje dag hur vi kan förbättra företag, samhälle och människors liv genom digitalisering. Därför vill vi hjälpa fler att förverkliga sina drömmar med digitala verktyg.

Hello World! anordnar läger och meetups på skollov och helger för barn och ungdomar från hela Sverige. Partnerskapet innebär att Avega, tillsammans med Hello World! och andra partnerföretag, ska hitta samarbetsformer för att på bästa sätt utveckla verksamheten, barn och ungdomar på ett givande och roligt sätt.

I syfte att få fler tjejer att förverkliga sina drömmar med digitala verktyg har Avega även instiftat ett stipendium inom ramen för partnerskapet. Avegas stipendium ger en tjej, 8-18 år, en lägervecka tillsammans med andra som älskar digitalt skapande.

Vem kan söka?
Stipendierna riktar sig till dig som är tjej 8-18 år som vill lära dig eller redan gillar att skapa med kod. Det enda som krävs är att du berättar om varför just du borde få detta stipendium.

Vad ingår i stipendiet?
Stipendiet ger dig en oförglömlig lägervecka tillsammans med andra som älskar digitalt skapande. Dessutom får du ett helt års gratis deltagande på Hello World! meetups.

En del av Participate
Samarbetet med Hello World! är en del av Participate, Avegas samlade initiativ inom socialt ansvarstagande – CSR. Initiativ som genomförs kommer från medarbetarna och bygger på personligt engagemang och samhällsintresse.

Är du tjej, 8-18 år och nyfiken på att skapa med kod? Ansök här: https://helloworld.se/stipendium-avega/

Per Adolfsson, VD och koncernchef Avega Group AB