Avega stärker erbjudandet inom digital transformation i Öresund – rekryterar förändringsledare

17 augusti, 2018

Avega Group rekryterar Sandra Pihl som ansvarig för förändringsledning i Öresund. Syftet är att ännu bättre kunna stötta kunderna i den förändringsresa digital transformation ofta innebär.

Avega har redan idag ett starkt erbjudande kring förändringsledning. Genom satsningen i Öresund stärks detta erbjudande även lokalt i regionen.

– Att digitalisera handlar minst lika mycket om att förändra arbetssätt och processer, som teknik. Genom att kombinera kompetenser inom teknik, affärsprocesser och förändringsledning har vi ett heltäckande erbjudande inom digital transformation som hjälper våra kunder att lyckas med sina digitaliseringsprojekt, säger Pär Nilsson, ansvarig för Avega i Öresund.

Sandra kommer att bygga upp och leda ett team kring förändringsledning i Öresund.

– Många digitaliseringsprojekt når inte de förväntade målen eftersom förändringsledning saknats eller glömts bort. Förändringsledning fokuserar på att skapa förståelse och acceptans för förändringen. Konkret görs det bland annat genom förtydligande av mål och syfte, utbildningar samt uppföljningar för att mäta effekt, säger Sandra Pihl.