Avega tar sig an Jerusalema Challenge!

8 april, 2021

Avega tar sig an Jerusalema Challenge!

Avega Group hakar på den virala danstrenden ”Jerusalema challenge”.

– Det var riktigt kul att göra detta tillsammans. Vi var några medarbetare som filmade under pauser och på lunchen och det blev ett skönt avbrott i vardagen. Att få ha kul och skratta ihop på jobbet i dessa tider blev därför extra värdefullt, säger Mariko Eldenholt dotterbolags VD för Avegas erbjudande inom Business Intelligence/Analytics, som själv medverkar i filmen.

Självklart har alla medverkande munskydd och håller sig på behörigt corona-avstånd från varandra.

– Det är ju samtidigt ett viktigt budskap i pandemitid, att hålla i, hålla ut, hålla avstånd och tvätta händerna, säger Mariko.

Avega jobbar med många små steg i rätt riktning. Nu ser vi fram emot en ljusare friskare vår.

Några av Avegas IT-konsulter, ledare och säljare dansar loss. Häng på!

Om Jerusalema dance challenge

En viral danstrend som spritt sig över världen det senaste året, med uppmaningen att dansa loss tillsammans och för ett ögonblick glömma pandemin.
Det började med att ett gäng dansare från Angola försökte hitta nya sätt att fördriva tiden, under en av landets nedstängningar under coronapandemin. De filmade sig själva när de åt, och dansade en viss koreografi, till den gospelinspirerade sången Jerusalema, framförd av sydafrikanska Mombeco Zikode.
Dansutmaningen fick namnet Jerusalema (dance) challenge.