Digital medarbetare

Digital medarbetare effektiviserar dig

En digital medarbetare är outtröttlig, alltid på gott humör och tar alltid hänsyn till motpartens behov! Inte lika smart som dina levande kollegor, men en stöttande hand. Är du nyfiken på vad en digital medarbetare kan åstadkomma? Tala med oss!

Vi bygger bot:ar åt dig som kan förstå eller ta vara på dina kunders behov, hjälpa dig att sälja, hjälpa dina kundtjänstmedarbetare eller hantera krävande interna arbetsflöden. Med en bot kan du inte bara effektivisera genom att automatisera processer, utan också alltid vara tillgänglig och säkerställa konsistent kvalitet. Du kan låta bot:en lämna över till en människa när det passar.

Lärande digital medarbetare som samlar data

Den digitala kundtjänstmedarbetaren är en chatbot som använder kognitiva tjänster och maskinlärande för att införa artificiell intelligens (AI). Vi samlar in hur bot:en beter sig och fungerar och lär den på ett kontrollerat sätt att bli allt bättre. Dessutom kan vi låta den samla in och analysera data i realtid och därmed anpassa dialog och erbjudanden.

Fördelar med en digital kundtjänstmedarbetare

  • Högre servicegrad för kunder och medlemmar
  • Ökad tillgänglighet
  • Hög och förutsägbar kvalitet
  • Minskar kostnader genom att ta bort arbetsmoment eller hela arbetsuppgifter
  • Tillgång till data i realtid, vilket möjliggör ökad insikt, bättre beslut och affärsutveckling

Rätt teknik och stegvis implementation
Vi arbetar med den teknik som är enklast att använda för att lösa problemen. Tekniken utvecklas snabbt och det som var rätt förra kvartalet behöver inte vara det nu. Vi har funnit att det oftast är bättre att arbeta med mindre mjukvarukomponenter från någon av de stora leverantörerna av artificiell intelligens, och lösa ett problem i taget, istället för att göra ett stort implementationsprojekt tvärs över en verksamhet.

Vi garanterar lönsamhet
Vi arbetar normalt på tre fronter när vi bygger en bot åt dig:

  1. Vi tar de användarfall som vi tillsammans bedömer är mest lönsamma att bygga och släpper ny funktionalitet varannan vecka
  2. Vi arbetar på nya idéer för att med din organisation hitta nya områden vi tror det finns möjligheter inom, men inte kunnat utforska tillräckligt
  3. Vi optimerar existerande delar av lösningen och agerar på den feedback vi får från användare och gör dem på så vi än mer effektiva

Hela tiden kommer vi kunna välja att förbättra de punkter som gör mest skillnad och varannan vecka kunna rapportera hur mycket tid eller kraft vi sparat för din organisation.

Sen kan vi naturligtvis agera som enbart rådgivare till din organisation, dela med oss av erfarenheter och hjälpa ditt team med saker de inte hittat lösningar på, hur man kan arbeta agilt med bot-utveckling och skapa arbetssätt där vi hela tiden kontrollerar resultat.

Avega Bot Services Team
Vi hjälper också gärna till med en pilot eller ett testprojekt på en vecka eller två för att skapa intresse och inspirera din organisation.

Under vårt samarbete får du tillgång till ett team från Avega som är specialiserat på digitala medarbetare – verksamhets- och specialistkonsulter inom området.

 

 

Vill du jobba hos oss med Digital medarbetare

Att jobba hos Avega